Thursday, March 15, 2007

BERITA: KELAS KEDUA KITAB YANG LEBIH TENANG DAN BERGAYA

RABU, 14 MAC 2007, FAKULTI PENDIDIKAN: Pada malam kedua ini, semua orang boleh tersenyum atau tersengih. Kelas kedua KITAB ternyata lebih baik. Segala tugas-tugas boleh dikatakan lancar dan tersusun. Setiap tindakan jawatankuasa telah dilakukan berdasarkan arahan Pengarah Program KITAB dengan jayanya. Ketua-ketua Tutor pada malam itu, adalah orang yang bertanggungjawab menyampaikan arahan atau mandat daripada Pengarah Program.

Sambutan pada malam ini sangat menggalakkan. Pada malam ini juga menyaksikan adanya pertambahan bilangan tutee. Kelas-kelas pula telah dibuka dengan lebih banyak iaitu sebanyak 5 bilik iaitu di C13 dan di C15. Dengan ini, suasana pembelajaran menjadi lebih selesa.

KITAB merupakan satu program fleksibel dan santai. Mahasiswa-mahasiswa dilatih untuk menyelami kehidupan sebagai seorang pendidik, menjadi insan yang bertanggungjawab, belajar cara berurusan dengan masyarakat sekeliling. Apabila semua objektif dipenuhi, maka semua orang akan berasa gembira. Malam ini, lebih banyak objektif telah pun dipenuhi.

Malam ini sekali lagi, Kak Ana dari Warisan Tunjang (yang beroperasi di Kolej Rahman Putra) menjadi penaja air minuman.

Syabas kepada semua ahli jawatankuasa KITAB. Kita semua harus bersyukur kepada Tuhan, kerana pada malam itu, segala-galanya lancar dan tenang.

Kelas KITAB yang ketiga akan berlangsung pada 8.30 malam, di tempat yang sama di Fakulti Pendidikan (C15 dan C13 - Aras 2), pada hari Rabu, 21 Mac 2007. Para tutor dan tutee dinasihatkan datang lebih awal iaitu sekitar jam 8.10 malam.


NOTA: Pihak Jawatankuasa KITAB sebenarnya bercadang untuk mengadakan suatu majis atau jamuan kesyukuran yang melibatkan semua tutor, tutee dan ibu bapa tutee. Ini sebagai satu penghargaan untuk semua pihak. Penaja untuk jamuan ini sedang dicari. Sekiranya ada cadangan boleh maklumkan kepada pihak KITAB menerusi ruang maklum balas yang disediakan.